top of page

חופשה משפחתית בריאה

עודכן: 30 באוג׳ 2021

לאחר שעברנו את תשעה באב, ובשיאו של החופש הגדול, עם ישראל יוצא לטייל לאורכה ולרוחבה של ארץ ישראל ולא רק של ארץ ישראל. למרות הקורונה, נתב"ג מלא מבוקר עד ליל ונדמה שכולם יוצאים לחלץ עצמות ולהטעין מצברים. זו הזדמנות טובה לדבר על החופשה המשפחתית שלנו וכיצד ניתן לשפרה ולהפיק ממנה יותר תועלת.

נתחיל בנושא שלכאורה לא קשור לחופשה, אך בהמשך נבין את הקשר. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי חלה ירידה בכושרם הגופני של בני הנוער בעשור החולף. הסיבות לכך רבות ומגוונות, אולם בהחלט ניתן לקשור קשר ישיר בין הירידה בכושר הגופני לבין אורח החיים של ילדנו ותרבות הפנאי שלהם.


אם בעבר רוב הילדים היו פעילים לאורך כל היום, החל בצעידה היום-יומית לבית הספר, המשך במשחקים שונים בהפסקות בבית הספר וכלה בהתכנסות מסורתית במגרשי הספורט השכונתיים אחר הצהריים, הרי שכיום תרבות הפנאי המרכזית של ילדנו כוללת שעות ארוכות מול מסכים והספורט השולט הוא הזזת אצבעות מהנייד לשלט וחוזר חלילה. החופש הגדול הוא תקופת זמן ממושכת ללא תוכן ממשי וללא מסגרת. מחד גיסא זוהי תקופה המועדת לפורענות, ומאידך גיסא זוהי הזדמנות לעבודה עצמית לשינוי הרגלים שליליים ולהקניית הרגלים נכונים של אורח חיים בריא. אחד השיאים של החופש הגדול הוא החופשה המשפחתית.


מה הקשר בין החופשה המשפחתית לבין הרגלים נכונים של אורח חיים בריא?

אז ככה, חופשה משפחתית יכולה להסתכם באכילה, שתייה, 'בטן-גב' וחוזר חלילה, אך היא יכולה להיות הזדמנות להנאה תוך הקניית הרגלים נכונים. רצוי לתכנן את החופשה המשפחתית יחד עם הילדים, בשיתוף כנה ואמיתי איתם, כמה שמתאפשר לפי גילם והבנתם. תנו להם כמה אפשרויות לבחירה בין מסלולים, בין בתי הארחה לאוהלים, בין טיול ג'יפים לקיאקים ועוד. כשהם שותפים בתכנון הטיול הם מרגישים יותר מחוייבים לטיול, מגדילים את העצמאות והאחריות שלהם וכמובן אנחנו ההורים מרוויחים זמן איכות ביחד איתם.

ממליץ בחום לחזק את התיירות שלנו, כחול לבן בארצנו המדהימה. 🇮🇱


הצטרפו עכשיו לקבוצת הווטסאפ שלי להורות מעצימה באמצעות הקישור>> https://chat.whatsapp.com/J9YfqZyvAhq8TLjX5ftMz5

ההמלצות שלי לחופשה בריאה ומהנה:

שילוב מסלולי הליכה במסגרת החופשה בשילוב עם המעיינות היפים שלנו בארץ זה מדהים.

בטיול בשבילי הארץ יש רווח כפול: גם הכרת הארץ (שהנוער היום חסר ידע בהיסטוריה) וגם פעילות גופנית מתונה ובריאה. יש להתאים את המסלולים לגילאי הילדים ולמצב כושרנו הגופני ולהקפיד על כללי בטיחות בסיסיים של הליכה בשבילים מסומנים, שתייה מרובה, לבוש מאוורר והימנעות מחשיפה מרובה לשמש. במשפחות רבות, האטרקציות בחופשה הן השיא. מומלץ לבחור באלו שאינן פסיביות, כלומר באלו שכוללות פעילות אקטיבית. כמו, טיולי אופניים משפחתיים, שיט בקיאקים, החלקה על הקרח וכדו'.


החבילה האהובה על משפחות רבות קרויה חבילת "הכול כלול", שבית המלון מתחייב לספק לנו 5 ארוחות ביום, חטיפים, ארטיקים, שתייה קרה ועוד ועוד והכל ללא הגבלה.

אין ספק שחבילה זו מפתה, אולם היא לא מומלצת כלל, בלשון המעטה. שכן בחופשה כזו, המסר הוא, שהבטלה טובה לנו. מה גם שהתוצאה בדרך כלל של חבילה זו היא רביצה ממושכת בבריכת השחייה, תוך כדי אכילה ושתייה בלתי פוסקת, מה שכנראה יגרום לעלייה מיותרת במשקל וגם עלול ליצור הרגלים שליליים שאינם בריאים.


אם בחרתם לבלות בבית מלון, ניתן ברוב המלונות לבקר בחדר הכושר של המלון (למבוגרים ולנוער) וכן לעשות שימוש במגרשי הספורט.

בילוי נעים וחופשה מצמיחה ובריאה.

משפחה רוכבת על אופניים
יש להתאים את המסלולים לגילאי הילדים ולמצב כושרנו הגופני.

13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page